maandag 7 november 2016

Dag 7: Dwergen en Hobbits in Middle Earth!

Vandaag was het Hobbit dag woooo. Ik had er al meteen zin in. Als eerst ben ik naar de Hairy Feet tour in Denize Bluffs geweest. Wat een prachtig landschap en dat allemaal op 1 boerderij.

Susie de eigenaresse van de boerderij, waar ze trouwens schapen houden, ongeveer 8500 stuks nu er lammetjes zijn, verwelkomde me vriendelijk. Ik was als enige, maar de laatste 5 minuten kwamen er nog 3 mensen bij. De groepen zijn er nooit groter dan 10 mensen dus dat geeft altijd een soort privé tour gevoel.

Voor degene die the Hobbit niet hebben gezien is deze tour ook al mooi. Er is een op aardig deel van deze boerderij gefilmd voor de film. Zo had Susie foto's bij zich van de scènes die er gefilmd zijn en wees ze precies aan waar je moest kijken.

Oude houten hekwerken die haar opa nog heeft geplaatst zijn ook gebruikt in de film, ze hebben er gewoon oude dingen omheen gebouwd. Maar alles wat opgebouwd was, is van piepschuim, het weegt niets en werd dan ook meteen na het filmen weer weggehaald.

Maar wat mij het meest verbaasde is dat je binnen een stuk van 50 meter gigantische limestone rotsen hebt, een open landschap met afgevallen rotsen en een bos. En alles is gebruikt in de film. Het was zo bizar mooi daar, je hebt er alles in 1 op 1 terrein. Geweldig!

Daarna door naar Hobbiton. Na de mooie rustige ochtend was dit wel even omschakelen zeg! Bij Hobbiton draait het zo ongeveer om massa productie, zoveel mogelijk mensen tegelijk in een tour stoppen. Wat een verschil met de ochtend.

Hobbiton zelf is geweldig hoor! Zo leuk om al die huisjes te zien en hoe het allemaal in originele film staat er nog bij staat. Alles wordt netjes bijgehouden door tuinmannen zodat er nooit onkruid staat en alle bloemetjes mooi bloeien. Vooral nu in de lente was het prachtig.

Natuurlijk ook langs Bilbo en Frodo's huis geweest. Super gaaf om te zien. Maar ook de uitleg die je krijgt over de scènes. Je begint door een pad, niet wetende dat dat het pad is waar Frodo in het begin Gandalf verwelkomt en hetzelfde stuk ook weer gebruikt is voor waar de kindjes om vuurwerk vragen. Als je erdoor loopt vallen die dingen niet eens op, maar word je erop gewezen zie je het meteen.

Achteraf heb ik nog een mooie mok van the Green Dragon, de pub uit Hobbiton, gekocht en een landkaart van Nieuw-Zeeland met alle film locaties van the Hobbit en Lord of the Rings erop. Ik ben al lang op zoek naar die kaart en nu heb ik hem eindelijk. In de pub kregen we trouwens na afloop nog een drankje naar keuze, er warem 4 keuzes, drankjes speciaal gebrouwen voor Hobbiton. Ik ben voor de apple-cider gegaan, was heerlijk.

Nu zit ik rustig in mijn kleine kamertje in Rotorua van nog geen 2x3m, door folders te spitten, want de White Island tour gaat door het weer niet door morgen. Maar het is hier een vulkanisch gebied dus meer dan genoeg te doen. Toen ik net over straat liep rook ik een rotte eieren lucht en dacht echt van gadver wie stinkt er zo, maar dat is natuurlijk normaal hier!! Zal nog wat worden morgen die lucht. Het is maar goed dat ik na alle zwavel bezoekjes mijn kleding ga wassen, wat zal ik stinken ;)

Geen opmerkingen: