zaterdag 19 november 2016

Dag 17: De ruige Westkust met zijn prachtige Alpen

Waar moet ik beginnen over vandaag, ik heb zoveel gezien dat ik de kaart erbij moet pakken om de namen op te zoeken. Ondanks dat ik erg hoopvol was bij het opstaan, want ik hoorde helicopters vliegen, ging de Ice Explorer tocht niet door, geen gletsjer wandeling dus helaas. Voor mij is dat al niet leuk maar voor daar nog erger, al weken worden alle tours geannuleerd. Het zal je inkomsten maar zijn!

Omdat ik nu toch tijd over had ben ik lekker rustig aan gaan rijden en overal gestopt. Zo was mijn eerste stop bij Lake Matheson oftewel Mirror Lake. Ik moet zeggen ja het doet zijn naam eer aan. De reflectie in het water was niet volledig stil maar alsnog super mooi. De bergen in tweevoud door hun weerspiegeling. Dat was zeker de moeite waard.

Door naar Fox Glacier. Omdat je bij Fox Glacier niet zo mooi dichtbij als bij Franz Josef Glacier kan komen had ik besloten alleen naar de Glacier View track te gaan. En wie zie ik daar lopen.....Karen en Melissa! Wat een stom toeval zeg. Samen zijn we naar het uitzichtpunt gelopen, daarna gingen zij verder naar de gletsjer en ik weer de auto in.

Hierna was het even doortuffen richting Haast. Voor Haast nog gestopt bij Knights Point lookout en bij Ship Creek Bay. Bij de laatste waren extreem hoge golven. Er was niemand die het aandurfde om te surfen, maar dat vind ik ook niet zo gek hoor. Het was levensgevaarlijk als je het water in zou gaan. De golven sloegen met zo'n extreem brute kracht over elkaar heen. Heel indrukwekkend.

Toen werd het rijden over de Haast Pass. Weer prachtig tussen de bergen door rijden. Het waaide behoorlijk langs de rivier waardoor het zand helemaal opgeblazen werd en er een soort stofwolken hingen. Langs deze weg heb ik meerdere stops gemaakt langs watervallen waaronder the Roaring Billy Falls.

Daarna waren de Blue Pools aan de beurt, ik hoopte dat deze wel gewoon normaal van kleur waren i.p.v. wit of bruin wat ik inmiddels steeds had gezien. Maar ja hoor, ik werd beloond met een erg mooi turquoise kleurtje van het water. Prachtig om te zien, het bestaat dus toch haha.

Na nog langs Lake Hawea gereden te zijn kwam ik aan bij Wanaka, dat aan Lake Wanaka ligt. In dit meer staat een enkele boom die er al jaren gewoon doorgroeit. Ik heb hem gevonden, hij stond nergens aangegeven maar staat bekend als that Wanaka tree. Alleen iedereen heeft altijd mooie zonnige fotos, ik heb een keer that Wanaka tree in de regen. Toen ik weer bij de auto was kwam de zon opeens terug, maar had geen zin meer om terug te lopen.

Via Cadrona met een heel oud hotel, leuk gebouw trouwens ben ik door de Cadrona pass naar Queenstown gereden. Wat is Queenstown een leuke stad zeg. Geweldig. Er is weer eens volop leven in de middle of nowhere. Winkels alles, zelfs Louis Vuitton!!! Dus jaaa er is leven. Heerlijk. Ik heb na het eten van een behoorlijke knoflook pizza, het was een toscaanse trouwens niet specifiek knoflook, een hele mooi zonsondergang gezien. En toen was het tijd voor bed.

Geen opmerkingen: