woensdag 16 november 2016

Dag 15: Rotsen in alle soorten en maten met een magisch einde.

Vandaag begon het rustig, ja ok de grond trilde maar ja, vertel eens wat nieuws haha. Rustig aan gedaan en toen op weg gegaan naar Punakaiki oftewel the Pancake Rocks. Wat was dat super zeg. Wat een bijzondere rotsen. Ze zijn laag voor laag opgebouwd. Zo apart om te zien en ze hebben ze ook alleen op die plek. Ik had weer mazzel wat betreft het weer, toen ik er aan kwam stopte het met regenen.

Maar wat een bijzonder gezicht weer die Pancake Rocks. Ze weten niet waarom deze rocks alleen op deze specifieke plek zijn. Maar ja, ze zijn er dat is al leuk genoeg. Ook hebben ze blowholes hier. Dat zijn gaten in de grond waar water doorheen spuit. Er was maar 1 echte blowhole maar de rest was ook leuk om te zien. Rotswanden waar de zee heel machtig tegenop knalde. De grond voelde als een aardbeving, misschien was het er wel één, en de golven kwamen echt super hoog!

Toen ik aankwam zag ik al 2 meiden staan die wilden liften naar Fox Glacier, toen ik weg ging stonden ze er nog dus heb ze een lift aangeboden. Karen is een Nederlands sprekende Belg en Melissa een Frans sprekende maar Nederlands verstaande Belg. Dat was dus wel toevallig dat we gewoon Nederlands konden praten. Ik kon ze meenemen naar Kumara Junction. Want ik ga morgen pas naar Fox Glacier. Maar uiteindelijk zijn ze de hele dag met me mee geweest en ook in Hokitika blijven slapen.

Nadat ik Karen en Melissa had opgepikt zijn we de Arthurs Pass over gegaan. Een prachtige route door de bergen. Helaas hing er veel bewolking en was er veel regen, maar aan de andere kant van de bergen was het redelijk mooi dus daar gelukkig nog mooie uitzichten gehad.

Tijdens een stop bij een lookout point zagen we Kea vogels. Voordat we stil stonden stond er al een Kea op de spiegel. Ze liepen meteen op de grond om ons heen en op het dak. Deze vogels staan erom bekend dat ze de rubbers van je auto deuren graag opeten, vandaar dat ze meteen op je auto gaan zitten. Het zijn wel prachtige beesten, als ze vliegen hebben ze een oranje binnenkant onder de vleugels. En ze zijn zo tam en schattig. Ik vind ze super leuk net als de Kiwi.

Aan de andere kant van de Arthurs Pass zijn we naar Castle Hill geweest. Of in Maori Kura Tawhiti. Dit waren allemaal grote limestone rotsen midden in een weiland. Het gebied lag er vol mee, heel bizar om te zien. We zijn op een paar grote stenen geklommen, dat was echt ontzettend hoog, maar wel heel gaaf. Het verbaast me elke dag weer hoe wisselend dit landschap is. En wederom hadden we mazzel met het weer. Toen we in de auto zaten ging het weer regenen.

Terug weer door de Arthurs Pass gegaan op naar Hokitika. Hier hebben ze een Glow Worm Dell. Een muur vol met mos en silver ferns, op zich niet boeiend, maar vanaf ongeveer 21 uur werd het donker genoeg om de glowworms te bekijken. Wat was dat weer ontzettend magisch. Het werden er steeds meer en meer. Er waren 2 andere Nederlandse meiden met een statief, waar ik gebruik van mocht maken om mooie foto's te maken. Hier was ik erg blij mee! Het resultaat mag er zeker wezen. Wederom droog tijdens het glowworms kijken. Dus ook al regent het de hele dag, zodra we uitstappen is het droog en daar gaat het om!

Geen opmerkingen: