zaterdag 19 november 2016

Dag 18: Adrenaline swing eindigend in het donker.

Jaaaaaaaa ik ben een officiele gek! Hahaha nee valt best mee, wel een officiele Ledge Swinger. Ik zat gisteravond lekker die knoflook pizza te eten, wat een grafsmaak had ik ervan zeg. Zal een mega walm om me heen gehangen hebben. Maar goed, aangezien er al zoveel geannuleerd was keek ik op een korting site en zag ik de ledge swing voor de helft van de prijs en nog maar 1 plek. Dus meteen geboekt. En dat heb ik geweten hoor.

Ik was er al om half 11. Wilde ruim op tijd zijn en was maar goed ook want het was erg druk bij de Gondola, oftewel de kabelbaan van Queenstown die je naar een berg van 400 meter hoogte brengt. Geweldig uitzicht heb je hier. En toen ik boven was werd het nog zonnig ook. Ik had blijkbaar een mail gehad dat ik pas half 12 aan de beurt was, ach gewoon even wachten en naar anderen kijken die gingen bungy jumpen.

Toen ik klaar was om mijn tuig aan te krijgen moest ik wachten op mijn voorganger. Ik moest namelijk zijn tuig aan. Zo gezegd, zo gedaan, gewoon toekijken hoe een ander eerst swingt. Mike, een van de jongens die er werken, zei dat hij de swing enger vond dan bungy jumpen. Dit werd bevestigd door de man voor me en het meisje voor me die beiden net een bungy jump hadden gedaan. Oh oh nee!!

Toen was ik aan de beurt. En dan hang je daar. Midden boven de afgrond en je moet zelf het touwtje lostrekken voor je gaat. Dan denk je wel shit waar ben ik aan begonnen als je die afgrond inkijkt. Maar gewoon omhoog kijken dacht ik en trekken aan dat koord. En zo heb ik het ook gedaan....3, 2, 1 en ruk....hoppaa wiiiiiieeeeeeeeee daar ging ik hoor. Erop los swingen. Man man man wat was die vrije val eng, maar al snel voelde ik het touw weer dus voelde ik me weer veilig. Maar wat een geweldige ervaring was het en wat een uitzicht zo bungelend boven Queenstown. Geweldig!!

Na deze adrenaline kick ben ik naar Arrowtown geweest, een stadje waar ze alles nog behouden hebben van het goudmijn tijdperk. Het ziet er geweldig uit in de oude stijl. Wat ik in Napier miste, de onderkant van de winkels was daar modern i.p.v. Art Deco zoals de bovenkant, was hier wel mooi behouden. Kreeg echt het idee alsof ik in een Western film was beland.

Ook nog even door gereden naar de brug over Kuwarau River, hier was ook een bungy jump van AJ Hackett, waar ik ook bij gesprongen heb, maar mij ging het om de Lord of the Rings locatie, de pilaren van de koningen in the River Anduin. Wat een mooie blauwe rivier was dit weer.

Toen weer via Queenstown op weg naar Te Anau. In Queenstown zelf nog 2 lifters opgepikt en meegenomen. De ene was een Amerikaan met een Nederlandse vader en hij heet Adriaan, de Amerikaan dan hè, niet zijn vader. Sprak geen Nederlands maar was wel weer toevallig. En een Braziliaan die zijn zwangere vriendin wilde verrassen door zomaar bij de zwangerschaps yoga aanwezig te zijn. Nou die verrassing is goed gelukt! Adriaan sliep trouwens ook nog in dezelfde accommodatie als ik. De wereld is klein!

In de avond had ik nog een glowworm tocht staan. Met de boot vanuit Te Anau naar de Te Anau Caves. Het was nog licht dat we erheen vaarden, dus nog een hoop kunnen zien van de bergen aan het meer. Ik ben bij 4 Duitsers gaan zitten. Was meteen welkom bij ze en zijn de hele tour samen opgetrokken, erg gezellig.

Wat een gave grot was dat. Ze hadden alles zo puur gelaten. Echt fijn om te zien. De ingang was ingestort dus je moest nog onder een rots door een ruimte van maar 1 meter hoogte kruipen. Daarna loop je constant boven de rivier die door de grot stroomt. De Aurora Caves zoals de grot heet, is 6,7km diep maar wij gingen maar 200 meter. Wat een herrie maakte het water, maar veel leuker als normale grotten omdat het nog zo puur natuur was. Aan het eind van de grot een bootje ingegaan om door het donker te varen om glowworms te spotten. Het waren er wel minder dan in Waitomo of de Glow Worm Dell in Hokitika maar het was weer magisch!!! Wat een top excursie.

Geen opmerkingen: