maandag 14 november 2016

Dag 13: de mooie rustgevende Marlborough Sounds

Het is weer gestopt met regenen yes!!! Dat betekent een rustige boottocht, nou ja daar ging ik wel vanuit. Was ook zo hoor. Al vroeg opgestaan want ik moest uiterlijk 8 uur ingecheckt zijn op de boot. Was ook wel nodig, schoof om 7.40 aan in de rij en reed 8.10 pas de boot op om vervolgens nog 10 minuten te wachten tot ik op mijn plek stond. Toen door naar boven maar de Premium lounge. Daar stond het ontbijt al klaar yummy! Pancakes, scrumbled egg, croissantjes noem maar op. Was erg uitgebreid.

De 3,5 uur vlogen voorbij, zeker toen we richting het eind dolfijnen zagen zwemmen. Door de speakers werd het omgeroepen dus iedereen spurtte naar buiten. Net toen ik ging rennen werd er achteraan gezegd NO RUNNING! Alsof ze het zagen, maar dat was voor de schoolkinderen die renden. Maar wat een mooi gezicht zeg dolfijnen bij de boot. Het was wel dringen geblazen maar daar ben ik goed in. Ben gewoon over iemand heen gaan hangen om een foto te maken hahaha. Jammer dan!

Maar wat was ik toch blij dat ik die premium lounge had geboekt. We kregen namelijk ook nog een morning tea oftewel scones, brownies en quiches. En onbeperkt drinken. Onbeperkt eten trouwens ook. En kindvrij! Er mogen namelijk geen kinderen in..hallelujah! Er was een school aan boord en als ik even naar buiten ging werd ik al gek van de drukte en de schreeuwende koters. Ook rook het naar kots buiten de lounge. Dus lang leve mezelf luxe verwennen!

In Picton aangekomen meteen van de boot af naar rechts afgeslagen. Heb heel Picton niet eens gezien want mijn route liep gewoon meteen weg naar rechts haha. Over de Queen Charlotte Drive naar Linkwater. Ik zit gelukkig wel in een mooi motel. Ziet er ook heel nieuw uit, maar het is hier compleet verlaten. En was er al vroeg dus moest ik maar iets bedenken om op pad te gaan.

Mooie uitzichten zijn er hier genoeg. Marlborough Sound zit vol fjorden, het is echt een prachtig gezicht! Dus bij elk uitzichtpunt stop ik even om foto's te maken. Zulke uitzichten kun je niet aan je voorbij laten gaan. Ben ook al een paar keer op de andere weghelft terecht gekomen door het om me heen kijken, maar ach het is hier zo verlaten dat dat niet uitmaakt! Er wonen hier maar 100 mensen....veel meer dan ik dacht. Ik tel maar 5 huizen ofzo hahaha.

Morgen had ik Pelorus Bridge, een Hobbit locatie, op de planning staan, maar die heb ik vandaag maar vast gedaan wegens de overvloed aan tijd en de weinige attracties in de buurt. Alle boten waren namelijk al weg. Bij Pelorus Bridge is een deel van de scene waarbij de dwarves in tonnetjes zitten opgenomen. Al was het water nu iets hoger en minder blauw. Maar herkenbaar was het zeker. Nog verder gelopen naar nog een film locatie. Ook nog naar een waterval gelopen maar door de regen was het pad erg glibberig geworden, dus door naar de 2e waterval zag ik niet zitten.

Op de terugweg in Havelock gegeten, weer een lekkere burger yummmm. Maar ze hebbben hier ook groene mossels. Ze hebben een groene bovenkant, raar he. Nog nooit gezien, maar ik eet ze dan ook niet, bah! Nu terug in de huiskamer van het luxe Linkwater Motel. Nou ja luxe...de buitenkant is het modernste van de hele regio! Dus dat geeft een luxe uitstraling.

Geen opmerkingen: