donderdag 3 november 2016

Dag 1 en 2: Vliegen, vliegen en oh ja nog meer vliegen!

Even een reis naar Nieuw-Zeeland. Alleen al het feit dat het aan de andere kant van de wereld ligt houdt veel mensen tegen. Ik kijk zelf al anderhalf jaar uit naar een reis die een van de mooiste van mijn leven zal worden. Het was lang aftellen, maar nu is het zover. Nu zit ik in het vliegtuig en kom ik al in de buurt. Maar wat is het lang vliegen zeg.

Je begint met een vlucht van Amsterdam naar Dubai. Op zich valt die vlucht wel mee, 6 uurtjes en we waren er! Goed te doen toch? Ik zat zoals vooraf uitgekozen bij het raam, in het gangpad zat een meneer en de stoel tussen ons in was leeg. Heerlijk wat een ruimte!! Deze vlucht vloog voorbij. Maar wat een groot toestel zeg die A380. Niet normaal en wat een luxe allemaal.

In Dubai was het even 2,5 uur wachten maar ook dat ging sneller voorbij dan ik dacht. Ik heb nog even een praatje gemaakt met Diana uit Limburg die met Djoser een rondreis ging doen. Misschien kom ik haar nog wel tegen want ook zij vertrekt 24 november uit Christchurch.

Op naar de volgende vlucht, van te voren zat ik bij de verkeerde gate, maar ja wie laat dan ook 3 vluchten van Emirates vertrekken naar dezelfde stad binnen 20 minuten. Eenmaal aan boord zat ik 11 rijen voor mijn vorige vlucht. Ik hoopte weer op een stoel ertussen, maar helaas kwam er een stel naast mij zitten die mij vertelde dat ik nog de enige was met 2 plekken naast zich....hè jammer.

Voor we bijna gingen vertrekken vroeg ik aan een steward of er achterin nog plek was, zodat ik en het stel allemaal ruim konden zitten en ja hoor er was meer dan genoeg plek. Ik had 3 stoelen voor mijzelf, wat een luxe! De vlucht duurde 16 uur en ging vrij langzaam voorbij, maar ja dat kan ook niet anders met zo'n lange vlucht. Ik kan nooit slapen en dat heb ik nu ook weer gemerkt.

Boven India was helaas niets te zien, alleen maar regen waardoor we ook veel turbulentie hadden. Boven Australië was het donker, wat erg jammer was want we gingen precies langs Uluru, maar die zie ik over een week of 4 toch wel in het echt.

Na 16 uur was het eindelijk zover, de douane was een eitje, het ging lekker snel en ook de auto ophalen was zo gebeurd. En ja toen begon het. Het autorijden aan de linkerkant. Ik ben niet verkeerd gereden, maar dat het stuur rechts zit is wel wennen. Ook de knopjes van de ruitenwissers en richtingsaanwijzer zitten andersom. Ja ja bij mij zijn mijn ruitenwissers al bijna even vaak aangegaan als mijn knipperlicht.

Het hotel was snel gevonden, na een verfrissende douche even Queen Street op en neer gewandeld om daarna na bijna 48 uur zonder slaap op bed in te storten en na ongeveer 12 uur slapen pas weer wakker te worden. Op naar een nieuwe dag, op naar het ontdekken van Auckland!

Geen opmerkingen: