zondag 6 november 2016

Dag 6: Wow, wow, WOW!!!!

Wow! Alles wat ik vandaag gezien heb was echt wow. Eigenlijk is dat het enige woord wat ik wel neer kan zetten maar zal voor wat meer vertellen.

De dag begon in Auckland om meteen door te rijden naar de Coromandel Peninsula. Na weer een hoop bochtwegen was ik uiteindelijk aangekomen bij Cathedral Cove.

Om er te komen moet je nog wel 40 minuten lopen volgens de borden. Ik was er eerder al achter dat dat niet mijn wandel snelheid is en kwam nu dus ook weer aan in de helft van de tijd.

En dan ga je het hoekje om, wow!!! Het water was mooi blauw, de lucht was blauw, de zon scheen. Mooier kun je dit plaatje niet treffen. Ik begrijp heel goed dat deze locatie in Narnia is gebruikt, maar er zijn genoeg andere films waar dit ook zo in kan. Wat een prachtig uitzicht!! Wow!

Toen door naar Waitomo....haasten haasten haasten, maar de Nieuw-Zeelandse wegen werken niet zo goed mee wat betreft snelheid. Hierdoor was ik 10 minuten te laat bij de black labyrinth tour waarbij ik door grotten zou gaan in het water. De groep erna zat vol, als oplossing ben ik de gewone Waitomo Caves ingegaan en krijg het overige geld terug. Erg fijn geregeld.

Op naar de Waitomo Caves dus. Ik ben hier uiteindelijk wel blij mee, anders had ik geen tijd voor deze grot. Wat een prachtige grot weer. Wow! Nou ja de grot op zich is niet heel boeiend, maar de glowworms zijn dat zeker wel! Uiteindelijk zat je in een boot die door een gang ging vol glowworms. Hoe meer je ogen aan het donker wenden hoe meer je er zag en hoe feller ze werden. Weer heb ik hier maar 1 woord voor: WOW! Dit had ik echt niet willen missen.

Nu zit ik rustig in het hotel, blijkt het bespookt te zijn.....oftewel the most haunted hotel in Nieuw-Zeeland. Nou mijn lampje blijft aan vanavond. Maar voor het eerst wel een mooi uitzicht vanuit de kamer.

WOW!!!

Geen opmerkingen: