maandag 5 augustus 2013

IJsland dag 1 en 2

De vlucht ging voor het eerst prima. Nadat ik met online inchecken mijn stoel van achterin naar voorin had gewijzigd, kreeg ik op Schiphol weer te horen dat ik naar achter was verplaatst, ander vliegtuig, andere indeling. Ach het kan nooit helemaal zoals gepland gaan. Maar de vlucht was goed, alles verliep snel, en na aankomst op de camping nog gezellig wat gedronken met een paar mede vakantiegangers.

Vandaag zijn we naar Reykjavik gegaan, Reykjavik betekent rookvuur, de uitleg zal ik jullie verder besparen. We hebben het huis gezien, Höfdi, waar het verdrag van het einde van de Koude Oorlog is getekend. We zijn even door de mega grote winkelstraat gelopen, ja welgeteld 1 straat. En ook nog even de bekende kerk Hallgrímskirkja bezocht, erg moderne kerk, niet echt boeiend.

Daarna zijn we doorgereden naar de Reykjanes Peninsula om naar een warmte bron te kijken. Hier zijn we een behoorlijk stuk omhoog geklommen. Wat een lucht komt er van die zwavel af, verschrikkelijk. Je moet een sterke maag hebben om daar tegen te kunnen. Was veel erger als in Amerika vorig jaar. Maar het was zeker wel mooi, alleen grijs cementachtig water dit keer ipv super blauw.

Na dit zijn we terug gegaan naar de camping. We zouden naar de Blue Lagoon gaan maar onze gids heeft dit afgeraden omdat het te toeristisch, te duur en te tegenvallend is. Later deze week gaan we naar een andere die mooier en goedkoper is. We hebben leuk gezellig gevoetbald op de camping en zijn daarna doorgegaan naar het welkomstdiner.

Nou dat IJslandse eten is niet voor mij weggelegd. We kregen een kreeftensoep als voorgerecht... Ik boer hem nog steeds op zo vies. Heb het geprobeerd maar kreeft is echt niet mijn ding, halve bord laten staan yuk. Daarna lamsvlees... Ook niet mijn ding, dat wist ik al maar dit heb ik wel opgegeten. Het toetje was heerlijk, vers fruit met pudding. Misschien moet ik daar maar 2 weken aan zitten. Yummy!

Geen opmerkingen: