vrijdag 9 augustus 2013

IJsland dag 5

Vandaag zijn we op excursie naar Grimsey geweest, een eiland op de Noordpool cirkel helaas is er op het eiland geen bord te zien als bewijs dat je dus op de noordpool cirkel bent maar je weet het in ieder geval.

De heenreis op de boot was verschrikkelijk, het was mooi weer, de zee zag er rustig uit en toch heeft de halve boot zitten kotsen. De bootreis duurde 3 uur maar na een klein half uur ben ik ergens met mijn ogen dicht gaan zitten om de misselijkheid tegen te gaan. Op een gegeven moment hoorde ik mensen om me heen kotsen, zag ik het langs het raam vliegen....gadverrrrr.

Na aankomst op Grimsey zijn we met zijn 13-en gaan lunchen, niet iedereen was mee. 2 mensen wilden niet mee en Hans kon niet mee omdat hij teveel pijn had en gecontroleerd moest worden in het ziekenhuis.

Grimsey was een simpel maar mooi eiland, de tijd was voorbij voor we het wisten. We zijn er lekker gaan rondwandelen en hebben uitgebreid de puffins bekeken oftewel papegaaiduikers, leuke schattige vogels.

De terugreis op de boot ging perfect, ze draaiden the Dark Knight Rises, ik had hem nog niet gezien dus dat kwam goed uit. Nog even mijn ogen dichtgedaan tegen Walters schouder aan, alleen niet in slaap gevallen.

In de avond zijn we weer gezellig met een groep gaan kaarten en een verwarmde ruimte.

Geen opmerkingen: