donderdag 15 augustus 2013

IJsland dag 12

Het was weer eens een regenachtige bus rij dag. Het is gister middag gaan regenen en sindsdien zo goed als niet meer gestopt. Door de natte tentjes en de regen kregen we de optie om onze tenten voor 2 nachten te verruilen voor huisjes, voor een beetje bijbetaling. Nu zit ik dit te typen in het huisje waar we met zijn 7-en zitten, Anne-Mieke, Pim, Walter, Ruud, Ronald, Stephan en ik. Ik lig heerlijk alleen op een kamer, morgen wordt nog afwachten met wie ik lig. 

Maar vandaag zijn we dus gaan rijden van Skaftafell via Vík en Hella naar Leirubakki. We zijn bij een aantal watervallen gestopt. Skógafoss en Seljalandsfoss. Skógafoss is een vrij hoge krachtige waterval waar je aan de voet staat, waar je erg nat van wordt.

De laatste waterval Seljalandsfoss kon je achter langs lopen en via daar door naar een waterval die in een grot uitkwam waar je via lopen over stenen in water kon kijken. 

Tussendoor zijn we ook nog naar het strand geweest, helaas was het niet zo helder, maar de basaltzuilen langs de rotswand en de hoge golven maakten het erg bijzonder.

Ook hebben we een filmpje van de Eyjafjallajökull (probeer die maar goed uit te spreken, ik weet hoe) uitbarsting bekeken. Erg bijzonder om te zien hoe zon uitbarsting in elkaar zit en om de gevolgen voor de inwoners van hier te zien.

Geen opmerkingen: