zondag 17 juni 2012

Dag 8, Antelope Canyon en Zion NP

Gisteravond zat ik door een gratis boekje over alles in de omgeving van Page te bladeren. Daarin zag ik mooie plaatjes van Antelope Canyon. Dat bleek niet eens zo ver van ons af te zijn en kon alleen met een georganiseerde tour bezichtigd worden. Nou bleek de start locatie van de tour naast ons hotel te zijn. Daar zijn we vanochtend dus heen gegaan. En wat een mooie Canyon is dat. Het is een smalle kloof, ziet er zo mooi uit van binnen. Bekijk de foto's maar. Dan zie je wat ik bedoel. Dat was een hele goede last minute keuze.

Tijdens het terug rijden van die tour kregen we de tip om naar de gratis horseshoe bend te gaan. Een rivier om een berg in de vorm van een hoefijzer. Ook hebben we de Glen Canyon dam nog bekeken. Daarna was het snel door naar Zion National Park.

5 jaar geleden zijn we snel door Zion heen gereden, dit keer wilden we daar wat meer tijd voor uittrekken. We zijn nu met de shuttle bus op en neer gereden door Zion Canyon. Erg mooi, maar dat is alleen een paradijs voor hikers, oftewel wandelaars. Overal heb je hiking trails om af te lopen, maar in een temperatuur van 38 graden, ons niet gezien. Het is een hele mooie canyon, maar dus alleen voor hikers. 5 jaar geleden hebben we dus eigenlijk niets gemist, want het mooiste van Zion zie je op de doorgaande weg.

Nu zitten we heerlijk in de airco in de hotel kamer. Want buiten is het nog steeds 35 graden. Pfffff zo warm. De wc van de hotelkamer was verstopt, vroegen ze of ik een ontstopper wilde hebben of dat iemand langs moest komen. Ik zei geirriteerd, wat denk je zelf, volgens mij betaal ik hier, dus ik ga niks doen. Wat een gekken heb je erbij! Oh en kreeg nog een compliment vanochtend dat ik accentloos engels spreek. Kijk die is in de pocket!

1 opmerking:

Simon zei

Als jullie even 1 uurtje niets te doen hebben dan is het reuze interessant om deze documentaire
over de Amerikaanse staten te bekijken. Ben natuurlijk ook benieuwd of het enigszins overeenkomt met wat jullie zien.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1262992

Doeg!