woensdag 13 juni 2012

Dag 4, Universal Studios

Vandaag was het tijd om naar Universal studios te gaan. Een heel ander park dan Disney, veel minder attracties, maar hier duren alle attracties langer en zijn veel spectaculairder. Als eerste gingen Juud en ik in de house of horrors, een lopend spookhuis. En dat hebben we geweten ook. Jezus wat hebben we gegild. Ik werd achterna gezeten door een monster en wat deed Juud, die schuilde als een held achter mij. Maar toen zij werd achterna gezeten door Dracula rende ik hard weg. Wat was dat eng, heb de longen uit mijn lijf gegild. HebFranckenstein gezien, Dracula, Chucky, Texas chainsaw massacre en nog meerdere enge film monsters. Die eerste maakte een vreselijk eng geluid naast mijn gezicht en wilde me maar niet met rust laten door mijn gegil. Ik heb nog een half uur trillende benen gehad na die attractie.

Daarna zijn we naar de studio tour gegaan. Hierbij reden we door verschillende sets, amerikaans, mexicaans. Kregen een 3d film van King Kong te zien wat er geweldig uit zag. Zo echt leek het. Hebben jaws gezien en War of the Worlds en zijn door Wisteria Lane van desperate housewives gereden.

De rest van de dag zijn we attracties ingeweest van Jurassic parc, hier kwamen we zeiknat uit. The Mummy, een achtbaan in het donker die voor en achteruit ging. Terminator show, Shrek 4d ende nieuwe Transformers 3d attractie. Dat is de beste attractie waar ik ooit ben ingeweest. Alsof je in een achtbaan zit, waarbij je van 3d scherm naar 3d scherm gaat, maar dat heb je niet eens door omdat het lijkt alsof je zelf helemaal in de film zit. Ik heb die hele attractie met mijn mond open gezeten van verbazing! Een echte aanrader.

Ook hebben we erg hard zitten lachen bij de Water World show. Je hebt er bankjes in de zogeheten soak zone. En dat hebben we geweten ook. Zeik en zeiknat kwamen we eruit, maar nog niet zo erg als sommige mensen...ohhh wat erg. Er spelen alleen maar echte acteurs uit tv series en films in mee, maar geen een die we kenden. Gelukkig was het lekker warm en waren we snel weer droog.

Als laatste zijn we in City Walk gaan eten. Eerst zaten we in een italiaans restaurant, waar ze alleen maar porties van 2 of 4 personen hadden, aan 1 persoons porties wilden ze niet doen en onze ober was voor duitsland, daar zijn we snel weggegaan. Daarna naar Hard Rock cafe gegaan en heerlijk gegeten. Nu zitten we een keer lekker vroeg in het hotel. Zijn gaar dus gaan vroeg slapen denk ik, morgen naar Las Vegas, op naar de 40 graden....we hebben een goed opwarmertje gehad hier met 25 graden.

Geen opmerkingen: