zondag 4 december 2016

Dag 33: Aan al het moois komt een eind...

Het was mijn laatste ochtend in Dubai. Het enige dat ik nog wilde doen was naar Miracle Garden. Een grote tuin vol kleurige bloemen. Omdat de afstanden zo ontzettend groot zijn in Dubai duurt het wel even voor je er bent. Het ligt namelijk 30 kilometer verderop.

Miracle Garden is mooi aangelegd. Ze gebruiken niet veel verschillende soorten bloemen maar wel veel verschillende kleurtjes wat het een erg vrolijk geheel maakt. Zo hebben ze huizen bekleed met bloemen en zelfs een A380 vliegtuig van Emirates. Heel gaaf om te zien. Ik had wel een wat lekkerdere geur verwacht van al die bloemen. Maar misschien is dat door de warmte, want het was er ontzettend heet. Er was alleen maar zon, niets was in de schaduw. Pfoe... het water droop van me af.

Terug in het hotel mijn spullen opgehaald en naar het vliegveld gegaan. Ik had natuurlijk veels te veel spullen mee. Oops maar ja ik ben een souvenirtjes fan en dan heb ik nog heel veel laten liggen!! Mijn koffer zelf was 30,1 kilo en dat werd goedgekeurd. Handbagage was natuurlijk veels te veel. Van de man bij de check-in mocht ik door maar hij waarschuwde me wel voor de volgende controle. En dat ik daar waarschijnlijk niet doorheen zou komen.

Bij de volgende controle aangekomen werd een man apart gehouden met zijn koffertje. Zoals een aantal anderen met mij mee dachten, zijn we snel doorgelopen achter de controleur langs op naar de paspoort check. Toen kon hij ons niet meer terug roepen. We waren allemaal blij want iedereen bleek een te zware handbagage koffer mee te hebben. Zie je, ik ben niet de enige met zoveel spullen.

Voor we gingen boarden kwam ik Tale weer tegen. Na wat bijgepraat te hebben moesten we boarden. En ja toen was het 7 uur naar huis vliegen. De vlucht ga ik het niet eens over hebben, drama, en het idee dat ik weer naar huis ging werd ik al helemaal niet vrolijk van.

Mijn ouders en zus Barbara stonden op me te wachten op Schiphol. Wel fijn om weer je familie te zien. Mijn moeder is weer erg blij dat ik thuis ben.

Maar nu ben ik weer thuis, poesjes zijn blij om me te zien, heb van Stefanie een mooie opgeknapte badkamer gekregen waar ik erg blij mee ben, maar ik heb heimwee. Lig in mijn bed met een dubbel gevoel. Wat zal het weer ontzettend wennen worden om weer thuis te zijn nadat ik het zo lang zo fijn heb gehad in het buitenland.

Het was een reis om nooit meer te vergeten. Zoveel gezien en zoveel gedaan. Zoveel leuke, lieve mensen leren kennen. Deze reis is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik ben ontzettend trots op mezelf dat ik het gedaan heb, dat ik angsten heb overwonnen, mijzelf heb uitgedaagd met wandeltochten, mijn grenzen heb verlegd. En ik zou het zo allemaal weer overdoen. Maar nu wordt het eerst weer even wennen om thuis te zijn. Gelukkig heb ik nog heel veel foto's en video's om nog jaren te genieten van deze mooie reis. Ooit ga ik terug! Wanneer weet ik nog niet, maar zeker is dat wel. Nieuw-Zeeland wat ben je mooi, Australiƫ het was chaotisch maar super gaaf en Dubai wat was je gezellig. Tot snel!

Geen opmerkingen: