zondag 4 december 2016

Dag 31: Vliegen en slapen

Het was alweer vroeg opstaan vandaag. Om 6.00 zou mijn vlucht naar Dubai alweer vertrekken. Heb een kort nachtje gehad, maar toch redelijk goed geslapen ondanks dat het kort was. Gelukkig maar.

Op het vliegveld ging alles voorspoedig. Het vliegtuig was aardig vol dus geen plek achterin. Had 2 meiden naast me, waarvan er 1 behoorlijk ziek was en terug ging naar Frankrijk om geopereerd te worden, dus snel meer ruimte voor haar geregeld. Het andere meisje was Duits en had last van migraine, ook zij heeft een andere plek geregeld om languit te kunnen liggen, maar dit betekende wel omruilen met een ander meisje. Maar de middelste stoel was wel leeg, dus alsnog best ruim.

Het was 14 uur vliegen, het duurde al ruim 4 uur voor je Australiƫ over was, voordat ik eindelijk de eindgrens zag en weer zee. Wat een mega land. Niet normaal en dan te bedenken dat er maar 24 miljoen mensen wonen, ik blijf er verbaasd over.

De 14 uur ging uiteindelijk nog wel snel voorbij. Stukken sneller dan de 16 uur naar Auckland. Heb nog de documentaire Wild New Zealand gekeken, kan ik iedereen aanraden. Heel mooi om te zien.

In Dubai duurde het even voor ik door de douane was, gedag gezegd tegen het Duitse meisje waarvan haar moeder haar stond op te wachten in Dubai, zo lief! En toen de metro gepakt naar mijn hotel. Het was maar 5 stops dus dat viel mee. Uit de metro gekomen was het een klein stukje lopen maar wel een brug over de weg over. En ja dat waren alleen maar trappen....met al mijn bagage. Een man zag me kloten en bood aan om mijn grote koffer te tillen. Wat was ik daar blij mee, 30 kilo is best zwaar!!

In het hotel aangekomen was mijn kamer meteen klaar. Wifi werkte perfect, dus eindelijk weer normaal een whatsapp gesprek kunnen voeren. 's Avonds zou Stefanie naar Dubai komen en zou ik bij haar blijven slapen, maar ze had zich vergist in de tijd dus hebben we voor morgenochtend afgesproken.

Toen was het half 5 en werd ik moe... zo moe dat ik de hele tijd ben blijven slapen. Erg he, maar ben wel meteen van mijn jetlag af dat scheelt.

Geen opmerkingen: