donderdag 1 december 2016

Dag 26: De verlaten outback en het levendige Bondi Beach

Vroeg opstaan in Ayers Rock. Ik heb zowaar goed geslapen, niemand heeft gesnurkt al was het wel heet, de airco stond uit. Maar ik wilde om 8 uur meedoen aan de Mala Walk dus het werd racen. Maar ik was gelukkig net op tijd.

Tijdens die walk, waarbij een ranger mee ging kregen we veel te horen over de cultuur van de indigenous people oftewel de Aboriginals. De oorspronkelijke bewoners van Australiƫ dus. Zo werden er dingen verteld over hun spirituele geloven. Hoe een bepaalde grot was gemaakt door een spiritueel persoon, maar ook zagen we rots tekeningen en waar ze kookten. Onwerkelijk om dat zo te zien en te beseffen dat dat 50 Ɣ 60 jaar terug nog zo ging. Is voor ons Westerse mensen niet voor te stellen.

Na nog een rondje om Uluru heen gereden te zijn, kwam ik bij een soort waterhole aan. Het leek wel een vlindertuin waar ik doorheen liep om er te komen. Overal vlinders. Geweldig, maar ook een hoop hornets. Hele grote wespen, en geloof me, je wilt niet dat die je steken! Dus ik was er erg snel weer weg.

Toen werd het tijd om het vliegveld weer op te zoeken, auto wegbrengen en aan boord gaan. Ik had inmiddels al door dat de exit rows bij Virgin leeg blijven en dat je snel moet zijn als je daar vrij wilt zitten. Dus nadat we in de lucht waren en het riemen lampje uit ging was het rennen. En ja hoor het was me weer gelukt om ruim te zitten.

Terug in Sydney weer naar het hostel bij Bondi Beach. Het was maar 200 meter lopen naar het strand, maar begon al schemerig te worden toen ik er aan kwam. Snel foto's gemaakt en naar skaters en surfers staan kijken. Er was 1 skater die tijdens het springen en rijden nog even leuk M&M's zat te eten alsof het allemaal maar appeltje eitje was wat hij deed. Nou ik was er goed van onder de indruk. Doe het hem niet na.

Geen opmerkingen: