donderdag 1 december 2016

Dag 30: Gevaarlijke dieren in Australie

De laatste dag in Cairns is alweer begonnen. Qua warmte maakt het me niet uit dat ik weg ga, qua vakantie wel want die is daarmee bijna tot een einde gekomen. Weg uit Cairns is weg uit Australiƫ....neeeee!!!!

In de ochtend heb ik nog een tocht naar Green Island gemaakt. Ik zat heerlijk rustig aan boord van de boot toen er 2 minuten voor vertrek allemaal Chinezen aan boord kwamen. Dag rust. Ik werd omgeven door ze en heb 45 minuten lang niets anders gehoord dan hun getetter. Toen we aankwamen ben ik snel naar het rechter strand gegaan ipv de linker waar toezicht was en alle Chinezen heen gingen.

Nadeel bij het rechter strandje waren de bosjes onder water. Veel van mijn vriendinnen weten dat ik bang ben voor bosjes en hier als het even kan ook niet overheen zwem omdat ik niet weet wat er tussen zit en er dus tussenuit schiet om me aan te vallen. Ik heb mijn angst getrotseerd en ben er overheen gegaan maar dat was wel met wat paniekerige ademhalingen. En op een gegeven moment vond ik het ver genoeg....heel snel terug gezwommen. Had namelijk net een hele grote vis gezien en een gevaarlijke blue spotted stingray, dus weg bij die enge vissen.

Vlakbij het strand zwom ik tussen scholen kleine maar ook grote vissen door en dat leverde wel wat mooie plaatjes op.

Een echt rif was hier niet alleen als je ver de zee in ging en zo'n held ben ik niet in mijn eentje. Wil graag met al mijn ledematen weer thuiskomen. Maar even op het strand zittend en een broodje etend kwam ik in gesprek met een Australische broer en zus. Al kwam dat meer doordat een vogel heel brutaal een stuk brood uit mijn hand plukte en in mijn vinger hapte. Maar goed, zij gingen ook weer het water in en ik ben met ze mee gezwommen. Zo vond ik het wat minder eng over de bosjes zwemmend. Al werd ik wel aangevallen door 2 picasso vissen. Later nog door meerdere op andere plekken. Alsof de beesten me vandaag moesten hebben.

Na terugkomst in Cairns nog gezwommen in het gratis toegankelijke buiten zwembad aan de Esplanade. Zo kon ik mooi het zout van me afspoelen, al waren daar bij dat zwembad ook douchjes. Wel raar hoor om in bijna 35 graden zwemmend een kerstboom te zien staan.

Geen opmerkingen: