donderdag 1 december 2016

Dag 25: the Big Rock genaamd Uluru

Het was alweer rond het middag uur dat ik in Uluru aankwam. Gister was het racen, na aankomst in Sydney naar het hostel en vanochtend alweer vroeg naar het vliegveld. Heb gewoon al mijn bagage meegekregen. Niet normaal!

Maar Uluru is gaaf. Ben na aankomst snel het nationale park ingereden op zoek naar een uitzichtpunt van Uluru. Het werd de sunset plek. Wat een mega rots in the middle of nowhere!!! Niet normaal.

Maar ik had ook nog Kata Tjuta te bezoeken, dus eerst daar maar naartoe doorgereden aangezien dat verder weg lag. Hier heb ik 2 wandelingen gedaan. Er stond een uur voor allebei, maar je kon ze makkelijk in een half uur doen en dan liep ik nog rustig want het was erg heet! Over de 30 graden met volle zon.

De eerste wandeling was naar een uitzichtpunt. Maar voor het eerst deze vakantie vind ik iets tegenvallen. Er was helemaal geen uitzichtpunt namelijk. Dan verwacht ik uitkijken over iets in de verte of diepte. Dat was er niet. Maar goed, toch leuk om wat meer rots te zien.

Daarna de tweede wandeling door de Waipu Gorge. Een doodlopend pad, want aan het einde is alles dicht gestort met stenen die naar beneden zijn gevallen. Bijna aan het einde van de kloof was een heel klein plasje water. Op de terugweg hoorde ik wat gespetter. Toen ik keek zat er een hagedis van zeker 1 meter lang in. Wat een mega beest zeg!! Niet normaal. Heb hem natuurlijk even staan begluren, zo vaak zie je die niet in het wild. En na ruim 10 minuten kwamen er 3 bussen vol chinezen, toen was het over met de rust.


Hierna ben ik naar de sunset view car park gereden om de zon onder te zien gaan op Uluru. Dit geeft altijd mooie kleuren op de rots. Ondanks dat er opeens aardig wat bewolking was heb ik toch mooie foto's kunnen maken. Het was er een stuk rustiger met mensen dan ik had verwacht trouwens.

Toen was het al bijna donker, terug naar het hostel, nou ja dorm met 3 andere mensen om erachter te komen dat er 2 Nederlands waren en 1 Zuid-Afrikaans meisje, waar ik samen mee heb gegeten. Ben nog wat foto's van de sterrenhemel gaan maken, maar was moe en had er nog weinig geduld voor. Ach heb in ieder geval iets.

Geen opmerkingen: